En aquest blog podreu trobar diversos recursos molt útils per a l'etapa d'Educació Infantil... perquè les noves tecnologies també son accessibles per als més petits!!


diumenge, 9 de maig del 2010

EL NOSTRE JCLIC!

A l’aula de P4  estem treballant el projecte de La llet, i com a activitat d’avaluació fem servir el material didàctic que hem dissenyat amb el Jclic. Després d’haver aprés certs continguts comprovarem si s’han assolit els objectius mitjançant aquesta activitat individual.


Els objectius generals del projecte que estan més relacionats amb el nostre material didàctic són:

- Conèixer la procedència de la llet i els animals que la produeixen: vaca, cabra i ovella.

- Identificar alguns dels productes derivats de la llet: iogurt, formatge, mantega i nata.

- Reconèixer els diferents contenidors de reciclatge i actuar en conseqüència, tot respectant les classificacions de materials.


Capacitats:

Amb aquest material didàctic es treballen aspectes que ajuden a desenvolupar diverses capacitats. No obstant això, el bloc de capacitats que pren més importància és Aprendre a descobrir i tenir iniciativa i la capacitat és Observar i explorar l'entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.

A més a més, activitats del Jclic, com la relacionada amb el reciclatge i la de matemàtiques, juntament amb el treball d’activitats anteriors del projecte, ajuden a desenvolupar les capacitats de Comportar-se d'acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col•laboració amb el grup i cap a la integració social i Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.


Criteris d’avaluació:

- Reconèixer els animals productors de llet (vaca, cabra, ovella) i els productes derivats (iogurt, formatge, mantega i nata).

- Discriminar les paraules vaca, cabra i ovella a partir d’un model.

- Associar la imatge, el so i les grafies del vocabulari treballat.

- Relacionar el nombre amb la seva quantitat corresponent.

- Identificar la correspondència entre el material reciclable i el seu contenidor.


ORIENTACIONS DIDÀCTIQUES


- Per què tots el alumnes puguin dur a terme l’activitat simultàniament, aquesta es desenvoluparà a l’aula d’informàtica, on cadascú disposarà d’un ordinador.

- El paper de la mestra serà de guia, ja que en un principi els conceptes ja han estat treballats anteriorment i els alumnes hauran de ser capaços de realitzar les activitats individualment gairebé sense ajuda.

- D’altra banda, aquest material didàctic queda inclòs dins el projecte d’innovació tecnològica del centre, a través del qual aconseguim que els alumnes des de ben petits s’aproximin i prenguin contacte amb les tecnologies de la societat de la informació.

Cal afegir, però, que la nostra proposta com a activitat d’avaluació és modificable, de manera que aquesta es pot utilitzar com a activitat d’ampliació o simplement com una activitat més del projecte. En el cas que disposem d’un ordinador a l’aula, els alumnes poden anar passant un per un i guardant ells mateixos el que han fet per tal que la mestra pugui veure-ho si vol.



ACTIVITATS

Es tracta de 11 activitats relacionades amb la llet, el seu origen, els derivats i el reciclatge. Hi ha diferents estructures d'activitat, però són totes molt visuals, atractives i intuïtives.

Ja hem enviat el correu al Jclic per tal d'afegir el nostre projecte a la biblioteca de la pàgina web; no obstant això, no sabem quan estarà disponible. Així que quan sapiguem alguna cosa ja us ho farem saber!