El Clic 3.0 permet crear diferents tipus d'activitats: trencaclosques, associacions, sopes de lletres, mots encreuats, activitats d'identificació, d'exploració, de resposta escrita, activitats de text i altres.
Les activitats poden contenir text, gràfics, sons i altres recursos multimèdia. També és possible encadenar grups d'activitats en paquets per tal d'executar-les seqüencialment. El programa pot enregistrar els resultats de les activitats en una base de dades.
El JClic és una versió més actual del programa, totalment compatible amb els materials creats amb el Clic 3.0.
Els objectius del nou projecte JClic són:
• Fer possible l'ús d'aplicacions educatives multimèdia "en línia", directament des d'Internet.
• Mantenir la compatibilitat amb les aplicacions Clic 3.0 existents.
• Ampliar l'àmbit de cooperació i intercanvi de materials entre escoles i educadors de diferents països i cultures, facilitant la traducció i adaptació tant del programa com de les activitats creades.
• Recollir els suggeriments de millores i ampliacions que els usuaris envien.
• Crear un entorn de creació d'activitats més potent, senzill i intuïtiu, adaptant-lo a les característiques dels actuals entorns gràfics d'usuari.
El JClic és també una eina que ens permet crear les nostres pròpies activitats adaptades a les característiques del nostre grup:
- Els/les mestres podem crear com un recurs més d'aprenentatge alguns paquets d'activitats per reforçar o complementar els temes concrets que treballem a les diferents àrees.
- També podem crear un paquet d'activitats clic a partir de les aportacions de tots els nens/es sobre un tema determinat: amb els seus dibuixos, textos, la seva veu, cançons que han après,...
- Podem fer presentacions diverses amb el clic: la seqüència de fotografies d'alguna de les activitats curriculars realitzades a l'escola o bé sobre les festes, sortides, colònies,... podent-hi afegir elements multimèdia. També podem presentar en un paquet clic el procés que hem seguit per treballar per projectes uns temes determinats,etc.
- També és un bon recurs per a l’avaluació, ja que el nen disposa d’un temps, controlat o lliure, per fer les activitats d’una manera individual després d’haver realitzat un projecte o un centre d’interès, per exemple.
Es tracta d'una eina molt útil a l'etapa d'Educació infantil. Però s'ha de tenir molt en compte com s'utilitza per treure'n el màxim rendiment. No es tracta d'un programa per a l'entreteniment dels nens; és tracta d'un material didàctic per treballar uns continguts i assolir uns objectius.
Per tant, si a l'aula estem fent un projecte de l'aigua i la mestra troba un JClic a la web de l'aigua, el podrà adaptar al nivell dels seus alumnes i l'utilitzarà per aconseguir un aprenentatge significatiu. Ara bé, si la mestra posa un clic cada dia per als nens i nenes, sense relacionar-ho amb cap contingut treballat sinó que només el fa servir per tenir entretinguts els nens, està desaprofitant el recurs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada