En aquest blog podreu trobar diversos recursos molt útils per a l'etapa d'Educació Infantil... perquè les noves tecnologies també son accessibles per als més petits!!


dissabte, 15 de maig del 2010

ENTREVISTA A UNA MESTRA DE P5 DE L’ESCOLA CÈSAR AUGUST


Després que els nens i nenes de P5 han sortit de l’aula per anar a dinar, la mestra tutora ens rep per contestar-nos algunes preguntes sobre les noves tecnologies...

Maria: Disposes de pissarra digital per fer les classes?

Tutora: A l’escola tenim pissarra digital, però aquesta es troba a l’aula d’informàtica, no en tenim una per aula. La utilitzo quan anem a fer informàtica; jo presento les activitats a la pissarra digital, a vegades surten ells a ajudar-me i altres ho faig jo mateixa, i després treballen individualment, ja que cada xiquet té un ordinador.

M: Quantes hores d’informàtica feu a la setmana?

T: Els dilluns de 9 a 11 del matí fem anglès i informàtica, mig grup fa primer anglès i després informàtica, i a la inversa. Així que acaben sent tres quarts d’hora que fem informàtica, uns de 9 i quart a 10, i els altres de 10 a 11 menys quart, tenim molt poc temps. És per això que no dediquem tota l’estona a la pissarra digital, prefereixo que es quedin amb la idea del que han de fer i que després treballin individualment al seu ordinador, que agafin autonomia.

M: Llavors, penses que si disposessis de la pissarra digital a l’aula, la utilitzaries més sovint?

T: Suposo que sí, ja que podríem fer moltes activitats sense tenir la limitació del temps que tenim a l’hora d’informàtica. Tot i això, penso que ens falta molta formació, perquè no té sentit que ens posin pissarres digitals a les aules si no sabem com utilitzar-les i treure’n profit. Fa poc ens van fer un curs accelerat d’una hora sobre les pissarres digitals i semblava molt interessant, la mateixa empresa té dissenyades moltes activitats, et pots programar activitats tu mateix... però no disposem dels recursos ni les eines per posar-ho a la pràctica, i com ja he dit faria falta molta més formació.

M: Creus que tot són avantatges, o hi veus inconvenients a l’hora d’utilitzar-les?

T: Bé, com ha dit abans, el primer inconvenient és la formació dels mestres. Per al jovent és molt fàcil adaptar-se, però hi ha gent que és més reticent a les noves tecnologies... inclús gent jove sembla que prefereix seguir com fins ara. En altres escoles que he estat, ens han fer xerrades les mateixes editorials, i venia a ser posar el llibre en format digital. Jo penso que ’ús de la pissarra digital no ha de ser com fer les mateixes fitxes d’un llibre però projectades allí, sinó que s’ha de canviar la metodologia i fer activitats que no ens les permeten altres pràctiques. He de dir que al curset del que he parlat abans, tot i ser curt, vam aprendre moltes més coses i sortides que té la pissarra.

M: Feu alguna altra activitat on es vegin implicades les noves tecnologies?

T: Sí, a l’aula tenim un ordinador en un racó, i els xiquets solen venir individualment en diferents estones. Vaig fer una taula i allí anem indicant quin xiquet ha passat i quin no, procurant que tots i totes tinguin temps durant cada unitat. A vegades fan activitats del Jclic relacionades amb el que estem treballant, i a vegades els deixo jugar a jocs de l’edu365 que ells mateixos saben obrir. Al començament els havia de guiar molt, però ara han adquirit molta autonomia i la majoria ja saben com funcionen els programes que fem servir.

M: Creus que hi ha prous recursos per impulsar l’ús de les noves tecnologies, que us donen facilitats als mestres?

T: Dins del que cap hi ha prous coses en aquest centre. Fa uns mesos també va arribar una dotació de 26 Notebooks que pots portar a la classe i utilitzar-ho quan vulguis. A infantil no hi fem servir, però per primària sembla ser molt interessant. Estan en un carret ben guardats, cadascun amb un número, de manera que són més fàcils de controlar i ordenar. També tenim un portàtil per classe; jo com que tinc l’ordinador de taula que en funciona bé, no l’utilitzo tant, però a totes les classes n’hi ha un. Però com he dit depèn del tutor que hi hagi, si no en vol fer ús, no en farà.

M: En general, al centre, la gent s’interessa per utilitzar les noves tecnologies?

T: Hi ha de tot, a vegades et pots trobar amb gent més gran que sí que s’interessa, i d’altra que prefereix seguir amb la metodologia d’abans perquè s’hi sent més còmode. Però en general penso que hi ha prou implicació.

M: Trobes que s’hauria de fomentar encara més per tal que els mestres s’impliquessin més activament?

T: El que passa és que falta informació i formació. Si fessin més cursos o xerrades, potser faria que els mestres ens motivéssim més i ens adonéssim de les possibilitats que tenen les noves tecnologies; sí, trobo que seria una cosa positiva.

M: Així, com a conclusió que podem treure de tot, què ens diries?

T: A veure... us diria que l’ús de les noves tecnologies és positiu per als xiquets, perquè permeten fer activitats que amb altres recursos no podem fer, però jo ho veig com un a més a més, no com la base a través de la qual haurien d’aprendre. També penso que els mestres necessitem més formació per tal de fer pràctiques educatives que puguem aprofitar de veritat, que ens ensenyin noves metodologies i nosaltres farem el que puguem perquè els xiquets gaudeixin al màxim de les seves possibilitats.

M: Doncs moltes gràcies pel teu temps, esperem que aquesta formació millori i anem avançant en l’ús de les noves tecnologies!

1 comentari:

Janaina Minelli de Oliveira ha dit...

Jo també espero espero que sí, noies!